Security als unique selling point

Security is een hot topic, met de implementatie van de GDPR is privacy nog belangrijker geworden. Het toenemende belang van goed securitybeleid biedt ook kansen. Hoe zet je security in als unique selling point? Tijdens het powercollege en de praktijkcases ontdek je de mogelijkheden.

COLLEGE: Van beleid tot techniek: hoe heeft KPN-informatiebeveiliging toegepast

KPN speelt een belangrijke rol in de maatschappij als provider van vitale infrastructuur op gebied van communicatie en verbindingen. In dit college geeft Oscar een kijkje in de CISO-keuken van KPN en hoe zij KPN op gebied van informatiebeveiliging besturen. De struikelblokken, keuzes en visie zullen aan bod komen.

Tijdstip:

18.15 uur

CASE: Never waste a good incident

Vandaag de dag is cyber security een hot topic. Dagelijks worden we er in het nieuws mee geconfronteerd en bedrijven worden hier wereldwijd door geraakt. Dit kan leiden tot omzetverlies, reputatieschade, ontslag en zelfs tot faillissement. Toch is het belangrijkste doel binnen een organisatie niet om informatiebeveiliging op orde te hebben, maar het realiseren van de ambities van de organisatie. Informatiebeveiliging moet bijdragen aan dit succes. Is informatiebeveiliging, net als een autogordel, daarmee een noodzakelijk kwaad of kan het ook waarde toevoegen aan een bedrijf? En hoe zorgen we ervoor dat de investering die we maken in informatiebeveiliging ook effectief is en bijdraagt aan het succes van de business? In deze presentatie neem ik je mee in het onderzoek wat we hier naar hebben gedaan waarbij de belangrijkste vraag is: wat zijn de kritische succes factoren voor effectieven informatiebeveiliging? Verwacht geen pasklaar antwoord, maar wel een duidelijke richtlijn van experts uit het werkveld die zelf door hun ervaring steeds beter in staat zijn op een effectieve manier dit toe te passen.

Tijdstip:

19.00 uur